2012.12.03.
Ez esetben a figyelt feszültségi küszöbérték elérése váltja ki a kimenet változását. Erre leggyakrabban akkor merül fel igény, amikor autóvillamossági javításoknál egy-egy elektromos rendszer hibás funkcióit szeretnénk pótolni anélkül, hogy ezért komplett egész vezérléseket cserélnénk ki.
A megbízhatóság, és az egyszerűbb gyártás miatt a járművek alkatrészeinek a számát a gyártók igyekeznek csökkenteni, így egy-egy alkatrész sokszor többféle fukciót is betölt.
Bocsánat a hasonlatért, de ha az ember komolyan megbetegszik, mondjuk a szív gyógyíthatatlan betegsége esetén az orvostudomány lehetővé teszi a szív átültetését, ilyenkor a műtét során "csak" a szivet cserélik. Nem a komplett mellkast.
A járművek esetében valamiért azt diktálja a gyártók érdeke, hogy "mellkasnál kisebb" darabok cseréjében ne is gondolkodjon a szerviz.
Például egy kamion esetén, ahol már nincs féklámpa kapcsoló, az ABS és rokon rendszerei úgyis mérik a kerekek sebeségét és a sofőr lába alatt a pedálerőt, így az ABS központi vezérlője dönti el, mikor működjön a féklámpa. Egy zárlatos pótkocsi csatlakoztatása után komoly fejtörést okoz a szerelőnek és a tulajdonosnak, ha a tönkrement féklámpa áramkör miatt ABS vezérlőt kellene cserélni.
Mondjuk egy ilyen hibával külföldön rekedt kamion esetén a kiküldött mobil szervizes kollega nyilván örömmel venné, ha az út szélén csak egy kis kiegészítő modult kellene beépítenie a pedálerőmérő és a féklámpa közé. Egy ilyen modul akár ideiglenesen, akár tartósan működtetheti a féklámpát a fékpedál meghatározott mértékű lenyomása esetén. Mi meg együtt felkiálthatunk, hogy "hurrá! feltaláltuk az elektronikus féklámpa kapcsolót".
Hasonló a helyzet bizonyos elektromos ablakok kapcsolóinál, amelyek szintén nem közvetlenül az ablakot viszik, hanem csak vezérlik a megfelelő ablak modult. Ez utóbbi hibája esetén - bizonyos komfort funkciók beáldozásával - szintén kikerülhetjük a modul hibás részét egy külső elektronikával. Ezesetben például a bemenet 8V-nál nagyobb értéke indítja el az egyik kimenetet, ez lesz az ablak egyik iránya, míg a bemenet 4V alatti értéke az ellentétes irányú kimenetet működteti. Így maradhat a gyári kapcsoló, amely egyik irányban "pozitív"-ot, msik irányban "negatívot" kapcsol.
Ide sorolhatóak azok a modulok is, amelyek egy impulzus sorozatból analóg feszültségértékeket előállítva például sebesség, vagy fordulatszám küszöbök elérésekor működtetnek valamit. Mondjuk villant egy nagyfényű LED-et a versenyzőnek, hogy "most válts", vagy automatikusan kikapcsolja az előre szerelt parkolóradart a meghatározott sebesség elérésekor.