2012.12.06.
Saját ötletből fejlesztettem ki a kinn felejtett index jelzésére egy számláló modult, amely meghatározott számú villanás után figyelmezteti a gépkocsivezetőt. Az utóbbi években elterjedt komfort indexre is igény mutatkozik a régebbi autóknál, ez megvalósítható az index-komfort modulunkkal. Logikus könnyítés a beszerelésnél, ha a két extra igényre egybeépített "2in1" modult választja valaki.
A komfort index modul az újabb autókban elterjedt után-villogást teszi lehetővé az enélkül készült járműveken, míg az index kinnfelejtés jelző egy számlálót tartalmaz, ami a 16-ik, vagy a 32-ik villanástól kezdve hangjelzéssel kelti fel a gyanút a járművezetőben, hogy "nem maradt kinn az index?". A fullos változat ezt a 2 funkciót egyesíti.
Az utóbbi években készült autók jelentős része az irányjelző kar rövid elmozdítására 2-3-4 index villanást generál, így sávváltásnál, vagy kikerülésnél megkönnyítve a vezető dolgát. Aki már használt ilyet, hamar megszokja és megszereti. Ezek után jogosan merül fel az igény, hogy a régebbi modelleket is jó lenne felruházni ezzel a képességgel.
Utólag erre a komfort index modul beépítésével van lehetőség, amit az irányjelző kar vezetékeire kell bekötni. Innentől ez az időzítő gondoskodik róla, hogy az index egy rövid működtetés után is a beállított "utánfutással" villogjon (még 2-3-at).
Alap esetben a hagyományos index-automatás autóknál a tápfeszültségen kívül az index kapcsoló kar mindhárom vezetékére rá kell kötni a modult. Az újabb típusoknál, ahol a kapcsoló már csak vezérlő jelet ad, és a fedélzeti központ (BCM, BSI..) kapcsolja az indexeket, ott a folyamatos negatívval vezérelt modelleknél van erre mód, az előzőhöz hasonló bekötéssel, de a negatívos komfort modult használva. ( A "kormány-komputeres, CAN-hálózaton kommunikáló változatoknál erre az átalakításra nincs lehetőség, de szerencsére ezek nagy része már amúgy is gyárilag komfort-indexes)
Az index kinnfelejtés jelző számolja a villogásokat, és a választott 15, vagy 31 villanás után sípolással jelzi, hogy már régóta megy az index, talán ok nélkül.
Ezt bekötni szintén a kormánykapcsolóhoz kell , az alap esetnek számító automatás válozatoknál az egybe épített 2in1 modul nem is igényel több vezetékelést, mint az egyszerűbb komfort modul.
Ahol a fedélzeti vezérlő kapcsolja az irányjelzőket, itt értelemszerűen a vezérlőből kilépő mindkét oldali index vezetékről le kell vennünk a villogások számát, így ebben az esetben nincs létjogosultsága az egybeépített modulnak. (Külön egy kinnfelejtés-jelzőt, és egy komfort modult kell beszerelni, ha mindkét extrát szeretnénk.
A kormánykomputeres autóknál beszerelhető a számláló / kinnfelejtés jelző.
Még egy speciális esetet kell itt megemlítenünk, azokat a Fiatokat és Fordokat, ahol a villogó automata a kormánykapcsolóba van építve. Ezeknél az automatát más helyre építve hozzáférhetővé kell tenni a "49a" vezetéket, innentől beszerelhető akár a "2in1" extra indexes modul is.